..

 

 

 رنگقیمت نقاشی ساختمان - رنگ کار ساختمان - کاغذدیواری -  نمای ساختمان  -  رنگ ساختمانی  - رنگ نمای ساختمان - رنگ جوتنرنگ عایق - نقاشی  مدرن - نقاشی سه بعدی - بازسازی ساختمان     تماس: 55420352 - 09126707244

 

ada

 

تبلیغات سایت نقاشی

------------------

رنگ ساختمان

قیمت رنگ ساختمان

رنگ مخصوص نما

تعرفه نقاشی ساختمان

اجرای کاغذدیواری

تماس:66125537

جستجو در مطالب سایت نقاشی ساختمان

تشخیص رنگ

    رنگ چنان پدیده آشنایی است که در پیشتر اوقات ما از حد نفوذ آن در زندگیمان و رلی که در آن بازی می کند آگاه نیستیم . با اینحال یک لحظه ملاحظه بررسی به ما نشان می دهد که قسمت اعظم محیط مدرن انسان شامل مواد غذائی ، پوشاک،تز ئینات و ساختمان ها ، رنگی میباشند . لیکن نکته ای که اکثر مردم به آن توجه ندارند اینست که امروزه اکثر این اجسام با مواد رنگی مدرن رنگین شده اند. البته استفاده از موادرنگی یک پدیده چدید نیست . رنگ در تمام طول زندگی بشر را مجذوب و مفتون خود کرده است و بشر به خاطر ارضاء احتیاجات روانی و ذوق زیباشناسی خود به طور مداوم از رنگ استفاده کرده است. بشر اولیه ، بااستفاده از مواد رنگینی که منبع و منشاء طبیعی داشتند محیط خودر ا تزئین می کرد. او از خاک رنگی برای نقاشی بروی دیوار غارها استفاده می کرد . ازهمان اوایل استفاده از رنگ و همزمان با آن تشخیص رنگ ها را نیز به مرور یاد گرفت.

در نقاشی ساختمان یکی از مسائلی که همیشه مطرح می شود . و برای یک نقاش ساختمان مهم است . تشخیص رنگ می باشد.

تشخیص رنگ

برای مشخص و تعریف نمودن رنگ یک راه ابتدائی و ساده از طریق سه کمیت ته رنگ ( فام رنگ) ، خلوص ( اشباع ) ، روشنائی ( عمق یا کم رنگی ) که سه محور رنگ می باشد، می توان استفاده نمود. البته این سه کمیت کاملا ظهور یک رنگ را در یک محیط مشخص نمی کنند . چون که کیفیت های دیگر از جمله جلا ، ترکیب و بافت سطوح و رنگهائی که در اطراف وجود دارند نیزتاثیرات مهمی برجلوه و ظهور رنگ می گذارد.

در اینجا لازم است تعریفی کوتاهی بر سیستم های رنگ داشته باشیم.

سیستم های رنگ

ته رنگ : کیفیتی از رنگ است که توسط لغاتی مانند قرمز ، زرد، سبز و آبی و غیره بیان می شود.

عمق : کیفیتی از رنگ است که توسط لغاتی چون روشن ،تاریک و غیره بیان شده، و رنگ را به یک خاکستری که روشنائی مشابه دارد مربوط می سازد .

خلوص : کیفیتی از رنگ است که مقدار اختلاف رنگ را از یک خاکستری که دارای عمق یکسان می باشد بیان و تعیین می کند.

بینائی رنگ

چون رنگ ها ادراکی هستند که توسط طول موج های مخصوص تشعشات الکترومنیاتیک در چشم تولید می گردد، بنابراین پدیده ها و تئور یهای رنگ باید در نظر گرفته شوند . پیچیده بودن بینائی رنگ دلیل اصلی دشواری در ک کامل پدیده رنگ بوده و چندین فرایند این پدیده دانتظار یک تعریف و تشریح دقیق می باشند.   عضو بینائی انسان که چشم نام دارد قادر به در یافت حداقل سه خاصیت نور می باشد:

      - مسیر یا جهتی که نور از آن منتشر شده است و توسط این خاصیت می توان شکل یا فرم ، اندازه یا بافت را تشخیص د اد .

      -  مقدار و شدت نور که به درک تباین بین شئی و محیط اطرافش منتهی می گردد،

      - کیفیت یا طول موج که توسط آن توانائی تشخیص امکان پذیر است.

قسمتی از چشم که مستقیما با بینائی رنگ در ارتباط می باشد پرده شبکیه چشم نام دارد و درواقع غشاء نازک و شفافی از بافت های عصبی است که دیوار داخلی تخم چشم را پوشش داده و در اینجاست که تبدیل انرژی به انرژی عصبی صورت می گیرد و باعث تولید محرکهای آنی به مغز گشته و در نتیجه احساس بینائی را تولید می کند.

عموما اعتقاد براین است که اولین واکنش در پرده شبکیه چشم یک طبیعت فتو- شیمیائی   دارد .

یکی از پدیده های به خوبی به اثبات رسیده ء بینائی رنگ این است که می توان هر ته رنگ را توسط مخلوطی از سه پرتوی نور که هر کدام تقریبا فقط یک طول موج دارند، یعنی یک قرمز، یک سبز ، و یک آبی دقیقا همانند ساخت .

بطور کلی تعداد رنگهائی که افراد رنگ - کور می توانند تشخیص دهند همیشه کمتر از نعدادی است که یک مشاهده کننده عادی می توانند تشخیص دهند و علاوه برآن رنگهائیکه متمایز شمردن آنها از یکدیگر مشکل ترین است رنگ قرمز از رنگ زرد و رنگ زرد از رنگ سبز بوده ، خاکستری و ارغوانی با هم اشتباه گرفته می شوند. معمولا در متمایز شمردن رنگ سبز از رنگ آبی ، رنگ زرد از رنگ خاکستری ، یا رنگ آبی از رنگ خاکستری هیچ مشکی بو حود نمی آید

کمبود بینائی رنگ در هر کاری که شامل رنگ – همانندی یا عموما در هر کاری که در آن رنگ عامل مهمی می باشد یک نقض یا عیب بشمار می رود.

توانائی تشخیص دقیق انواع تن های رنگ و ماده رنگ های مورد نیاز جهت ساخت آن برای یک نقاش ساختمان درصورتی که کمبود بینائی یا رنگ- کوری نداشته باشد . بستگی به علاقه فردی به ساخت و تشخیص تن های مختلف رنگ و تجربه و ممارست آن در ساخت رنگ و تلاش جهت تماییز انواع رنگها می باشد.

البته تشخیص رنگ در نقاشی ماشین نسبت به نقاشی ساختمان دارای اهمیت زیادی است .اما برای نقاشان حرفه ای در نقاشی ساختمان نیز تشخیص رنگ و ساخت رنگ های نمونه می تواند حائز اهمیت باشد.

 

  بخش نقاشي ساختمان شركت آدا آماده ارائه هر گونه خدمات مشاوره و اجرای نقاشي ساختمان ، رنگ آميزي نماي بيرون و داخل ساختمان و اجراي دكوراسيون زير نظر بخش مهندسي و معماري اين شركت مي باشد.
تلفن تماس :

22899782

77437258
86021537
66942039
09385631179
 شرکت آدا www.adaservice.ir(ارائه خدمات در ايران و كشورهاي همسايه )

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

برخی از مطالب سایت

نقاشی ساختمان در مشهد - سلیمانی  - با مصالح ، کیفیت عالی  قیمت نقاشی ساختمان : پلاستیک 1500 تومان ،...
با سلام نقاشی ساختمان ، کیفیتی عالی و قیمتی توافقی و منصفانه اماده عقد قرارداد با ارگان ها و سازمان ها...
نقاشی ساختمان با مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی (با سابقه 25 ساله)    09126264454  مهدی...
نقاشی ساختمون نایبی +درز گیری و ماستیک کناف دارای گروه کامل وکار در تهران و اطراف تهران سابقه کار در...

حذف آگهی از سایت

برای حذف آگهی تان از سایت، با همان شماره های که در سایت آگهی ثبت کرده اید، عدد 2 (متن پیامک فقط عدد 2 باشد) به شماره  09367731328  پیامک بفرستید .

ثبت آگهی نقاشی ساختمان با سامانه پیامکی

نقاش ساختمان گرامی و کارفرمای محترم، شما می توانید برای درج آگهی در سایت، علاوه بر فرم ثبت سفارش با استفاده از سامانه پیامکی متن کامل آگهی خود (اعلام نقاش یا کارفرما، نوع خدمات، تلفن همراه و یا ثابت و متن آگهی) را به شماره 09367731328 پیامک بفرستید.

( لطفا در پیامتان شهر محل انجام کار نقاشی را بنویسید.)

درج آگهی در سایت نقاشی ساختمان رایگان است.